توجه داشته باشید

شما میتوانید در صورت وجود مشکل خارج از تایم کاری مجموعه در پایین صفحه در قسمت ارسال دیدگاه مشکل خود را بیان کنید تا در اسرع وقت کارشناسان ما به آن رسیدگی کرده و در همان قسمت به شما راه حل رفع مشکل لپ تاپ را بیان کنند و در صورت امکان ، مشکل لپ تاپ شما را از راه دور برطرف کنند .

تعمیرات لپ تاپ توشیبا Toshiba
تعمیرات لپ تاپ توشیبا Toshiba

در طی گذر زمان و پیشرفت بیشتر تکنولوژی ، وسیله ای به نام لپ تاپ پس از کامپیوتر تولید شد ؛ اما این محصول که همان کاربردهای رایانه را داشته از محبوبیت بیشتری برخوردار گشت زیرا نسبت به کامپیوترها دارای مزایای بیشتری مانند سایز کوچک ، ظرافت در طراحی و از همه مهم تر قابلیت حمل کردن ، است .

همچنین طراحی و تولید آن همواره در حال ارتقا و پیشرفت می باشد اما با وجود تمام این پیشرفت ها ، این وسیله آسیب پذیر بوده و در صورت بروز حادثه ای ناگهانی آسیب می بیند ؛ از این رو در این مقاله می خواهیم اطلاعاتی را در زمینه تعمیرات لپ تاپ توشیبا در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .

لپ تاپ های شرکت توشیبا با دیگر برندهای لپ تاپ تفاوت های قابل توجهی دارند به طوری که در گروه یکی از بهترین نوع لپ تاپ شناخته شده است ؛ اما توجه داشته باشید که محصولات این شرکت قدرتمند نیز می توانند در اثر بی احتیاطی یا رخداد حادثه ای ناگهانی دچار خرابی شوند .

به عنوان مثال از عمده ترین مشکلات لپ تاپ های توشیبا می توان به خرابی کیبورد ( صفحه کلید) ، خرابی مادربرد ، شکستگی قاب و صفحه نمایش ، خرابی باتری ، خرابی تاچ پد ، کاهش سرعت سیستم و …. اشاره نمود که با بررسی و ارزیابی آن ها می توان اقدام به تعمیر یا تعویض قطعات دستگاه کرد .

تعمیر باتری لپ تاپ توشیبا Toshiba
تعمیر باتری لپ تاپ توشیبا Toshiba

باتری لپ تاپ توشیبا یکی از مهم ترین قطعات این لپ تاپ به حساب می آید که وظیفه تامین نیروی الکتریسیته را برعهده دارد. لپ تاپ ها ، تمام انرژی مورد نیاز خود را از باتری دریافت می‌ نماید و به همین دلیل نیز درستی عملکرد این قطعه از اهمیت بسیار زیادی برخودار است . این بخش به گونه ای می تواند تاثیر گذار باشد که کیفیت باتری و مدت زمان شارژدهی آن یکی از آیتم هایی است که کارخانه‌های سازنده مانور تبلیغاتی فراوانی بر روی آن می‌دهند . از آنجایی که باتری وظیفه تامین انرژی در ابزارآلات الکترونیکی را دارد ، خراب شدن یا کاهش عملکرد آن باعث به وجود آمدن اختلال در به انجام رساندن امور می شود به عنوان مثال اگر باتری یک لپ تاپ خراب و بلااستفاده گردد ، نمی توان دیگر از لپ تاپ استفاده نمود زیرا منبعی برای شارژ دستگاه وجود ندارد .

خراب شدن باتری همواره دارای علائمی می باشد و پیش از آن که باتری به طور کلی از کار بیوفتد ، کاهش عملکرد خود را به وسیله علائمی نظیر ارسال پیام هشدار کاهش عملکرد ، خاموش شدن ناگهانی دستگاه ، تخلیه سریع شارژ و داغ شدن ناگهانی لپ تاپ به کاربر اعلام می نماید .

به عنوان مثال برای اطمینان از خراب بودن باتری در وضعیتی که دستگاه روشن نمی شود ، ابتدا باید باتری را به طور کامل از دستگاه خارج نمایید سپس لپ تاپ را به شارژر متصل نمایید و آن را روشن کنید ؛ اگر دستگاه در این حالت روشن گردید ، نشان دهنده آن است که باتری خراب بوده و باید آن را تعویض نمود .

همچنین برای سنجیدن و بررسی میزان عملکرد آن می توانید از نرم افزارهایی مانند Battery Info View استفاده نمایید . با نصب این نرم افزار شما می توانید از میزان ظرفیت کلی باتری و میزان ظرفیتی که در حال حاضر باتری قادر است انرژی را ذخیره کند ، اطلاع حاصل فرمایید .

اگر باتری کارایی خود را از دست داده بهتر است که آن را تعویض نمایید . البته برای جایگزینی باتری باید یک باتری اورجینال تهیه کنید و از تهیه باتری های غیر اورجینال پرهیز نمایید زیرا این دسته از باتری ها عمر کوتاهی داشته و می تواند به دستگاه شما آسیب وارد کند .

تعمیر صفحه نمایش لپ تاپ توشیبا Toshiba
تعمیر صفحه نمایش لپ تاپ توشیبا Toshiba

از بخش های اساسی یک لپ تاپ ، صفحه نمایش آن می باشد که کلیه اطلاعات بر روی آن نمایش داده می شود و اختلال یا بروز مشکل در این بخش منجر به متوقف شدن عملکرد لپ تاپ می شود . از مشکلاتی که ممکن است برای صفحه نمایش رخ دهد ، ظاهر شدن نقطه یا نقاطی سیاه رنگ بر روی صفحه می باشد .

ظاهر شدن این نقاط می تواند خبر از مشکل پیکسل سوختگی به کاربر بدهد که باید هر چه سریع تر به تعمیر آن پرداخت اما پیش از هر گونه اقدامی ابتدا باید صفحه نمایش را به آرامی تمیز نمایید تا اگر آن نقاط بر اثر کثیفی باشند از بین بروند و سپس باید بررسی کنید که آیا آن بخش دچار پیکسل سوختگی شده یا پیکسل گیر کرده است .

برای تعمیر پیکسل آسیب دیده می توانید از سایت ها و نرم افزارهای مختلفی برای تعمیر آنها استفاده نمایید . به عنوان مثال JScreenFix یکی از وب سایت هایی می باشد که بدون نیاز به دانلود کردن هیچ گونه اپلیکیشنی قادر است مشکلات پیکسل صفحه نمایشگر شما را برطرف نماید .

از دیگر برنامه هایی که در این زمینه وجود دارند می توان به  Injured Pixelsو Pixel Healer اشاره نمود . اگر با وجود آن که از سایت ها و برنامه هایی که در این زمینه تولید شده اند ، استفاده کردید ، مشکل پیکسل صفحه نمایشگر برطرف نگردید باید دستگاه را به یک متخصص سپرده تا صفحه را تعویض کند .

تعمیر مادربرد لپ تاپ توشیبا Toshiba
تعمیر مادربرد لپ تاپ توشیبا Toshiba

مادربرد یکی از اساسی ترین و اصلی ترین قطعا لپ تاپ می باشد که خود از اجزا و قطعات بسیاری ، نظیر کارت های ویدیویی و صوتی ، پورت های خروجی و ورودی ، خازن و … تشکیل شده است و وظیفه اصلی آن کنترل نمودن پردازشگر مرکزی و برقراری ارتباط بین اجزای لپ تاپ می باشد .

همان طور که ذکر شد اگر با روشن شدن لپ تاپ ، چراغ های لپ تاپ و فن روشن شده اما صفحه نمایش آن  روشن نگردید باید علت را با بررسی در قسمت های داخلی سیستم از جمله مادربرد پیدا نمود زیرا این موارد خود نشان دهنده خرابی مادربرد لپ تاپ می باشند .

شایان ذکر است که برای تعمیر یا تعویض مادربرد باید لپ تاپ را به یک متخصص یا شخصی با مهارت در این زمینه سپرد تا وضعیت مادربرد را ارزیابی کرده و قطعات خراب آن را جایگزین نمایند یا آن که در صورت لزوم قطعه مادربرد را به طور کامل تعویض نمایند .


تعمیر قاب لپ تاپ توشیبا Toshiba

قاب یکی از بخش های تشکیل دهنده لپ تاپ می باشد که وظیفه محافظت از صفحه نمایشگر (LCD) را بر عهده دارد از این رو از اهمیت ویژه ای برخوردار است . قاب لپ تاپ ممکن است در اثر برخورد ضربه دچار شکستگی شود که در این صورت باید هر چه سریع تر به تعمیر کردن آن پرداخت تا آسیب جدی ای به صفحه نمایشگر لپ تاپ و سایر اجزای آن وارد نگردد .

برای تعمیر قاب لپ تاپ ابتدا باید وضعیت آن بررسی شود ، اگر آسیب وارد شده جزئی بوده و قاب دچار شکستگی های سطحی یا ترک شده باشد ، می توان تنها با استفاده از چسب های مخصوص به تعمیر کردن آن پرداخت به طوری که محل شکستگی نیز مشخص نگردد . اما اگر شکستگی گسترده تر باشد قاب باید توسط یک متخصص به به طور کامل تعویض شود .

پیشنهاد کانون آرسده به شما کاربران گرامی ، توجه به مطالب ذکر شده در مقاله تعمیرات لپ تاپ توشیبا می باشد تا با انواع مشکلات لپ تاپ توشیبا و نحوه تعمیر نمودن آن آشنا گشته تا در صورت مواجه با این دسته از مشکلات با استفاده از این مطالب به برطرف سازی آن ها بپردازید . امیدواریم مطالب این مقاله برای شما عزیزان سودمند واقع شده باشد . هدف ما تنها جلب رضایت شماست . کافیست اعتماد کنید …

بهتر است مقالات ما را مطالعه کنید

لیست خرابی لپ تاپ براساس برند

لیست خرابی لپ تاپ براساس برند

/
لیست خرابی لپ تاپ براساس برند دلایل خرابی لپ تاپ چیست ؟ با این …
تاریخچه ساخت لپ تاپ تا کنون

تاریخچه ساخت لپ تاپ تا کنون

/
تاریخچه ساخت لپ تاپ تا کنون لپ تاپ ها جزء سیستم هایی است که ب…
ارزان ترین لپ تاپ ۲۰۲۱
بهترین مدل لپ تاپ برای گیمر
جدیدترین لپ تاپ های سال 2021
تفاوت ویندوز اورجینال با کرک شده
چگونگی آپدیت ویندوز
چگونگی ارتقا کارت گرافیک لپ تاپ
مجازی سازی سرورها
تعمیرات لپ تاپ سامسونگ Samsung
تعمیرات لپ تاپ توشیبا Toshiba
تعمیرات لپ تاپ سونی sony
تعمیرات لپ تاپ لنوو Lenovo
تعمیر لپ تاپ فوجیتسو fujitsu
تعمیرات لپ تاپ دل
تعمیرات لپ تاپ ایسوس
تعمیرات لپ تاپ ایسر
تعمیرات لپ تاپ HP
تعمیرات لپ تاپ
تاریخچه ساخت لپ تاپ
تعمیرات تاچ پد لپ تاپ
تعمیر و تعویض اسپیکر لپ تاپ
تعمیر و تعویض USB لپ تاپ
تاچ پد لپ تاپ
تعمیر فیش روی لپ تاپ
تعمیر فلت لپ تاپ
تعمیر آداپتور لپ تاپ
پورت USB C لپ تاپ
تعمیر و تعویض تاچ پد لپ تاپ
تعمیر و تعویض برد لپ تاپ
تعمیر و تعویض باتری لپ تاپ
تعمیر و تعویض LCD لپ تاپ
تعمیر و تعویض LED لپ تاپ
تعویض ای سی پروگرامر لپ تاپ
تعویض فن لپ تاپ
تعمیر و تعویض هایولتاژ لپ تاپ
تعمیر و تعویض لولای لپ تاپ
تعمیر و تعویض کیبورد لپ تاپ
تفاوت لپ تاپ و اولترابوک چیست
تفاوت الترابوک ها و نت بوک ها و تبلت ها
تعویض لولای لپ تاپ
تعویض کارت شبکه لپ تاپ
تعویض چیپ لپ تاپ
خرابی برد لپ تاپ
خرابی LCD لپ تاپ
خازن ها
حسگر اثر انگشت لپ تاپ
چرا باید ویندوز را آپدیت کرد
دلایل شارژ نشدن باتری لپ تاپ
دلایل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ
داغ شدن لپ تاپ
خیس شدن لپ تاپ
خطرات اشعه لپ تاپ
ریختن مایعات بر روی لپ‌تاپ
ریبال کردن چیپ
روشن نشدن لپ تاپ
رفع مشکل کندی ویندوز
روش رفع مشکل بلو اسکرین BSOD
کلیدهای ورود به بایوس Bios
کارت گرافیک چیست
علت هنگ کردن لپ تاپ
علت روشن نشدن وایرلس در ویندوز
سرسخت ترین لپ تاپ های 2019
معرفی بهترین لپ تاپ های تجاری
معایب اتصال دائم شارژر به لپ تاپ
 مشکلات نرم افزاری لپ تاپ
مراحل نصب ویندوز seven 7
لپ تاپ هایی با بیشترین عمر باتری
ویژگی های ویندوز ۱۰ بر روی لپ تاپ ها
نمودار خرابی لپ تاپ ها
نصب درایور روی انواع ویندوز
تعویض ال سی دی لپ تاپ
بهم ریختن ساعت و تاریخ لپ تاپ
بهترین لپ تاپ های سال 2019
بهترین برند های لپ تاپ
آپدیت کردن ویندوز 7
معرفی انواع رم لپ تاپ
امنیت شبکه های کامپیوتری
اکتیو کردن ویندوز 10
افزایش طول عمر باتری‌های لپ‌ تاپ
اشتباهات رایج در خرید لپ تاپ
LED لپ تاپ

LED لپ تاپ

/
مادربرد Motherboard چیست
قطعات الکترونیکی
CPU چیست ؟؟؟

CPU چیست

/
بایوس Bios چیست ؟
ابزار و تجهیزات تعمیرات لپ تاپ
5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صابر
صابر
2 سال قبل

سلام من های ولتاژ لپ تاپم خراب شده
هایولتاژ جدید را بر اساس مدل لپ تاپ باید خریداری کنم با با توجه به ادابتور؟