توجه داشته باشید

شما میتوانید در صورت وجود مشکل خارج از تایم کاری مجموعه در پایین صفحه در قسمت ارسال دیدگاه مشکل خود را بیان کنید تا در اسرع وقت کارشناسان ما به آن رسیدگی کرده و در همان قسمت به شما راه حل رفع مشکل لپ تاپ را بیان کنند و در صورت امکان ، مشکل لپ تاپ شما را از راه دور برطرف کنند .

امنیت شبکه های کامپیوتریامنیت شبکه های کامپیوتری

امنیت شبکه های کامپیوتری به معنی حفاظت و نگهداری منابع سیستم های اطلاعاتی می باشد که عبارت است از سخت افزارها، نرم افزارها، میان افزارها، اطلاعات، داده های رایانه ای و ارتباطات راه دور که برای دستیابی به آن ها، سه عامل یکپارچگی، دسترس پذیری و محرمانگی تاثیرگذار و مهم می باشد. این موارد، اصول اساسی را در امنیت شبکه های کامپیوتری تشکیل می دهند. در نهایت تمامی تجهیزاتی که با این هدف طراحی و ساخته می شود از این ۳ عامل پیروی می کنند.

۱. دسترس پذیری: این مورد مرتبط با سرویس دهندگانی است که با نام سرور آن ها شناخته شده می باشد و نکته مهم آن است که سرور همیشه باید در دسترس باشد. این امکان وجود دارد که تعدادی از درخواست ها از طرف افراد سواستفاده گر باشد تا سرور را خارج کنند، پس در نهایت سرور باید به گونه ای سازماندهی شود که در مواقع بروز هر گونه هنجار بتواند مقاومت و مقابله کند. از روش های پرکاربرد و رایج می توان به شناسایی نفوذ اشاره کرد.

۲. یکپارچگی: در بسیاری از کاربردهای شبکه ممکن است قصد آن را داشته باشیم که اطلاعات را از مبدأ به مقصد ارسال کنیم، در نتیجه اطلاعات دیگر محرمانه به حساب نمی آید زیرا هر شخصی توانایی آن را دارد که اطلاعات شما را بخواند اما هدف در این قسمت ان است که کسی نتواند این اطلاعات را تغییر داده و یا آن ها را جعل کند.

۳. محرمانگی: محرمانگی بدین معنا است اطلاعاتی که بین فرستنده و گیرنده ارسال می شود به صورت محرمانه بافقی بماند و کسی از این اطلاعات مطلع نگردد تا مورد استفاده یا سو استفاده افراد قرار نگیرد و کاربر امنیت اطلاعاتی داشته باشد.

مطابق با این رویکرد، به جهت افزایش سطح امنیت زیر ساخت جامع فناوری اطلاعات، از راهکارهای امنیتی مرتبط، در تمامی سطوح و لایه های معماری فناوری اطلاعات سازمانی استفاده خواهد شد.

لایه های امنیت شبکه های کامپیوتری

لایه های امنیت شبکه های کامپیوتری

بر اساس استاندارد X.805 و با هدف برقراری امنیت انتها به انتها باید مولفه های امنیتی مربوط به تجهیزات و گروه‌های مختلف اعمال گردند. در نتیجه احتیاج به یک لایه بندی پیدا خواهید کرد. در این استاندارد سه لایه امنیتی در نظر گرفته شده است که با تعریف لایه های مختلف امنیتی یک راهکار مداوم برای امن سازی شبکه پیشنهاد شده است.

وظیفه لایه های امنیتی همانند لایه های شبکه ارائه سرویس و فعال سازی لایه بالاتر است. لایه امنیت زیر ساخت، لایه امنیت سرویس را فعال کنید و این لایه نیز لایه امنیت کاربرد را فعال می‌نماید. لایه بندی به این صورت انجام می‌شود که هر لایه آسیب پذیری های خاص خود را دارد که این با هدف اسان تر کردن برخورد با تهدیدها انجام گرفته است. در ادامه این لایه ها بررسی می‌شوند:

1- لایه امنیت زیرساخت

لایه زیر ساخت تامین امنیت امکانات شبکه انتقال و همچنین تمامی ابزارهای شبکه را به صورت جز به جز در خود نگه می دارد. این لایه یک توصیف از اجرای اصلی شبکه، سرویس ها و کاربردهای هر یک را ارائه می‌دهد و در دسترس کاربر قرار می دهد.

2- لایه امنیت سرویس

امنیت سرویس هایی که سرویس دهندگان به مشتریان عرضه می گردد در این لایه تامین می‌شود. این دسته از سرویس ها از سرویس های پایه مانند سرویس های برقراری ارتباط اینترنت تا سرویس های خاص مانند سرویس VOIP، VPN، QOS و … را در خود دارد. وظیفه این لایه محافظت از سرویس دهندگان و کاربران آن ها در مقابل تهدیدات امنیتی می باشد.

3- لایه امنیت کاربرد

هدف این لایه روی کاربردهایی که در دسترس کاربران قرار می‌گیرد متمرکز می باشد. همچنین برای کاربردهای تحت شبکه این امکان وجود دارد که از سوی فراهم کننده سرویس های کاربردی (ASPs) به صورت تامین کننده دیگر، خود فراهم کننده سرویس با عنوان ASPs و یا شرکت های میزبان آنها که دارای مرکز داده مستقل هستند ارائه شود. بر این اساس در این لایه چهار هدف را می توان در خطر تهدید به حساب آورد:

1 کاربران کاربرد

2- فراهم کننده کاربرد

3- فراهم کننده فرعی

4- فراهم کننده سرویس

امنیت فیزیکی شبکه های کامپیوتری

امنیت فیزیکی بخش گسترده ای و مهمی در امنیت شبکه محسوب می شود. به طور کلی استقرار تجهیزات در مکان‌های دور از حملات نفوذگران وهمچنین افزایش تعداد سیستم های پشتیبان گیری شبکه، از آن قسمت های مهم این بخش به حساب می آید. بدین صورت اطمینان از صحت عملکرد سیستم در صورت وقوع نقص در یکی از تجهیزات شبکه در کامپیوتر افزایش می یابد.

راه‌ حل‌ های دفاعی در برابر حملات فیزیکی

راه‌ حل‌ های دفاعی در برابر حملات فیزیکی

۱. افزایش تعداد پشتیبان در محل استقرار شبکه

یکی از راه حل ها در قالب تهیه پشتیبان از شبکه‌های کامپیوتری، ایجاد سیستمی کامل،‌ مشابه شبکه‌ی اولیه‌ی در حال کار است. در این راستا، شبکه‌ی ثانویه‌، کاملاً مشابه شبکه‌ی اولیه خواهد بود. محل استقرار این شبکه از نظر جغرافیایی با شبکه‌ی اول فاصله‌ای چندانی ندارد. با استفاده از این دو سیستم مشابه، علاوه بر آن که در صورت رخداد وقایعی که کارکرد هریک از این دو شبکه را به طور کامل مختل می‌کند می‌توان از شبکه‌ی دیگر به عنوان شبکه جایگزین استفاده کرد.

در استفاده‌های روزمره نیز در صورت ایجاد ترافیک سنگین بر روی شبکه، حجم ترافیک و پردازش بر روی دو شبکه‌ی مشابه تقسیم می‌شود تا زمان پاسخ به درخواست ها به حداقل زمان برسد. با وجود آن که استفاده از این روش در شبکه‌های معمول که حجم چندانی ندارند، به دلیل هزینه‌های تحمیلی بالا، مقرون به صرفه نمی باشد، ولی در شبکه‌های با حجم بالا که قابلیت اطمینان و امنیت در آن ها از اصول اولیه به حساب می‌آید فعالیتی ضروری است.

انواع حملات اطلاعاتی بشرح ذیل می باشند

ـ غیرفعال

ـ فعال

ـ نزدیک (مجاور)

ـ خودی ها

ـ عرضه (توزیع)

ویژگی هر یک از انواع حملات فوق به شرح زیر می باشد

۱. غیر فعال: این نوع حملات شامل: آنالیز ترافیک شبکه، شنود ارتباطات حفاظت نشده، رمزگشائی ترافیک های رمز شده ضعیف و بدست آوردن اطلاعات معتبری همچون رمز عبور می باشد. رهگیری غیرفعال عملیات شبکه، می تواند اطلاعات لازم در خصوص عملیاتی که قرار است در شبکه اتفاق افتند را به مهاجمان بدهد. پیامدهای این نوع حملات، آشکارشدن اطلاعات و یا فایل های اطلاعاتی برای یک مهاجم، بدون رضایت و آگاهی کاربر خواهد بود.

۲. فعال: این نوع حملات شامل: تلاش در جهت خنثی نمودن و یا حذف ویژگی های امنیتی، معرفی کدهای مخرب، سرقت و یا تغییر دادن اطلاعات می باشد. این حمله ها می تواند از طریق ستون فقرات یک شبکه، سوء استفاده موقت اطلاعاتی، نفوذ الکترونیکی در یک قلمرو بسته و حفاظت شده و یا حمله به یک کاربر تایید شده در زمان اتصال به یک ناحیه بسته و حفاظت شده، بروز نماید. پیامد حملات فوق، افشای اطلاعات، اشاعه فایل های اطلاعاتی، عدم پذیرش سرویس و یا تغییر در داده ها خواهد بود.

۴. مجاور: این نوع حملات توسط افرادی که در مجاورت سیستم ها قرار دارند صورت می پذیرد. حملات مبتنی بر مجاورت فیزیکی، از طریق ورود مخفیانه، دستیابی باز و یا هردو انجام می شود.

۵. خودی (Insider): حملات خودی ها، می تواند به شکل مخرب و یا غیر مخرب مشاهده شود. حملات مخرب از این نوع شامل استراق سمع تعمدی، سرقت و یا آسیب رسانی به اطلاعات، استفاده از اطلاعات به طرزی کاملا شیادانه و فریب آمیز و یا رد دستیابی سایر کاربران تایید شده باشد. حملات غیر مخرب از این نوع، اغلب به دلیل حواس پرتی یا سرپیچی عمدی از سیاست های امنیتی صورت پذیرد.

۶. توزیع: حملات از این نوع شامل کدهای مخربی است که در زمان تغییر سخت افزار و یا نرم افزار در محل مربوطه و یا در زمان توزیع آن ها مشاهده شود. این نوع حملات می تواند کدهای مخربی را در بطن یک محصول جاسازی نماید؛ مانند یک درب پشتی که امکان دستیابی غیرمجاز به اطلاعات و یا عملیات سیستم در زمان آتی را به منظور سوء استفاده اطلاعاتی، فراهم می نماید.

مقاله امنیت شبکه های کامپیوتری توسط کانون آرسده تهیه و جمع آوری شده است تا در دسترس شما عزیزان قرار گیرد. این کانون با سابقه درخشان در جهت تعمیر با استخدام تیم مهندسین حرفه ای در خدمت شماست تا در صورت بروز هرگونه مشکل آن را برای رفع با ما در میان بگذارید.

بهتر است مقالات ما را مطالعه کنید

لیست خرابی لپ تاپ براساس برند

لیست خرابی لپ تاپ براساس برند

/
لیست خرابی لپ تاپ براساس برند دلایل خرابی لپ تاپ چیست ؟ با این …
تاریخچه ساخت لپ تاپ تا کنون

تاریخچه ساخت لپ تاپ تا کنون

/
تاریخچه ساخت لپ تاپ تا کنون لپ تاپ ها جزء سیستم هایی است که ب…
ارزان ترین لپ تاپ ۲۰۲۱
بهترین مدل لپ تاپ برای گیمر
جدیدترین لپ تاپ های سال 2021
تفاوت ویندوز اورجینال با کرک شده
چگونگی آپدیت ویندوز
چگونگی ارتقا کارت گرافیک لپ تاپ
مجازی سازی سرورها
تعمیرات لپ تاپ سامسونگ Samsung
تعمیرات لپ تاپ توشیبا Toshiba
تعمیرات لپ تاپ سونی sony
تعمیرات لپ تاپ لنوو Lenovo
تعمیر لپ تاپ فوجیتسو fujitsu
تعمیرات لپ تاپ دل
تعمیرات لپ تاپ ایسوس
تعمیرات لپ تاپ ایسر
تعمیرات لپ تاپ HP
تعمیرات لپ تاپ
تاریخچه ساخت لپ تاپ
تعمیرات تاچ پد لپ تاپ
تعمیر و تعویض اسپیکر لپ تاپ
تعمیر و تعویض USB لپ تاپ
تاچ پد لپ تاپ
تعمیر فیش روی لپ تاپ
تعمیر فلت لپ تاپ
تعمیر آداپتور لپ تاپ
پورت USB C لپ تاپ
تعمیر و تعویض تاچ پد لپ تاپ
تعمیر و تعویض برد لپ تاپ
تعمیر و تعویض باتری لپ تاپ
تعمیر و تعویض LCD لپ تاپ
تعمیر و تعویض LED لپ تاپ
تعویض ای سی پروگرامر لپ تاپ
تعویض فن لپ تاپ
تعمیر و تعویض هایولتاژ لپ تاپ
تعمیر و تعویض لولای لپ تاپ
تعمیر و تعویض کیبورد لپ تاپ
تفاوت لپ تاپ و اولترابوک چیست
تفاوت الترابوک ها و نت بوک ها و تبلت ها
تعویض لولای لپ تاپ
تعویض کارت شبکه لپ تاپ
تعویض چیپ لپ تاپ
خرابی برد لپ تاپ
خرابی LCD لپ تاپ
خازن ها
حسگر اثر انگشت لپ تاپ
چرا باید ویندوز را آپدیت کرد
دلایل شارژ نشدن باتری لپ تاپ
دلایل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ
داغ شدن لپ تاپ
خیس شدن لپ تاپ
خطرات اشعه لپ تاپ
ریختن مایعات بر روی لپ‌تاپ
ریبال کردن چیپ
روشن نشدن لپ تاپ
رفع مشکل کندی ویندوز
روش رفع مشکل بلو اسکرین BSOD
کلیدهای ورود به بایوس Bios
کارت گرافیک چیست
علت هنگ کردن لپ تاپ
علت روشن نشدن وایرلس در ویندوز
سرسخت ترین لپ تاپ های 2019
معرفی بهترین لپ تاپ های تجاری
معایب اتصال دائم شارژر به لپ تاپ
 مشکلات نرم افزاری لپ تاپ
مراحل نصب ویندوز seven 7
لپ تاپ هایی با بیشترین عمر باتری
ویژگی های ویندوز ۱۰ بر روی لپ تاپ ها
نمودار خرابی لپ تاپ ها
نصب درایور روی انواع ویندوز
تعویض ال سی دی لپ تاپ
بهم ریختن ساعت و تاریخ لپ تاپ
بهترین لپ تاپ های سال 2019
بهترین برند های لپ تاپ
آپدیت کردن ویندوز 7
معرفی انواع رم لپ تاپ
امنیت شبکه های کامپیوتری
اکتیو کردن ویندوز 10
افزایش طول عمر باتری‌های لپ‌ تاپ
اشتباهات رایج در خرید لپ تاپ
LED لپ تاپ

LED لپ تاپ

/
مادربرد Motherboard چیست
قطعات الکترونیکی
CPU چیست ؟؟؟

CPU چیست

/
بایوس Bios چیست ؟
ابزار و تجهیزات تعمیرات لپ تاپ
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها