توجه داشته باشید

شما میتوانید در صورت وجود مشکل خارج از تایم کاری مجموعه در پایین صفحه در قسمت ارسال دیدگاه مشکل خود را بیان کنید تا در اسرع وقت کارشناسان ما به آن رسیدگی کرده و در همان قسمت به شما راه حل رفع مشکل لپ تاپ را بیان کنند و در صورت امکان ، مشکل لپ تاپ شما را از راه دور برطرف کنند .

علت هنگ کردن لپ تاپ

هنگ کردن لپ تاپ یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای هر کاربری که از لپ تاپ استفاده می کند به وجود بیاید . هنگامی که کاربر در این موقعیت قرار می گیرد این ذهنیت را دارد که امکان دارد دیگر نتواند از لپ تاپ خود استفاده کند ، به همین دلیل با مشکل مواجه می شود .

اما کانون آرسده در این مقاله نکاتی را در دسترس شما کاربر عزیز قرار می دهد تا در صورت به وجود آمدن موارد مشابه بتوانید مشکل را شناسایی و به برطرف کردن مشکل دستگاه خود بپردازید . در صورتی که با مطالعه مقاله علت هنگ کردن لپ تاپ مشکل لپ تاپ شما برطرف نشد می توانید سوالات خود را با مشاورین کانون آرسده در میان بگذارید تا مهندسین ما به سوالات شما پاسخ جامع و لازم را ارائه دهند .

۱. مشکلات سخت افزاری

کارت گرافیک

در بعضی از موارد که لپ تاپ هنگ می‌کند ، برخی قطعات سخت افزاری دچار مشکلات یا نواقصی شده اند . این موضوع می‌تواند به این دلیل باشد که سخت افزار شما توانایی پردازش اطلاعات مورد نیاز را ندارد . به عنوان مثال کارت گرافیک لپ تاپ شما ظرفیت پایینی دارد و شما در حال اجرا کردن یک بازی با گرافیک بالا هستید. در این صورت لپ تاپ هنگ می‌کند . در هر صورت باید توجه داشته باشید که به اندازه کشش سخت افزار خود ، فعالیتتان را انجام دهید ، در غیر این صورت با مشکل مواجه خواهید شد . مورد بعدی ممکن است گرافیک لپ تاپ شما بر اثر اتفاق یا عدم توجه کافی دچار مشکل شده باشد در این صورت هم نمیتوانید پردازش خوبی بر روی سیستم خود مشاهده کنید . معمولا مشکل هنگ کردن سیستم در هنگام بازی یا اجرای نرم افزار های سنگین مشاهده میشود .

اتمام ظرفیت هارد دیسک

اتمام ظرفیت هارد دیسک

گاها در بعضی از موارد نیز نقش قطعات سخت افزاری در هنگ کردن لپ تاپ جدی‌تر می باشد و آن زمانی می باشد که این قطعات کارایی خود را از دست داده باشند مانند هارد دیسک، رم و یا گرافیک خراب شده است و در نتیجه سیستم هنگ می‌کند . نداشتن حافظه کافی از سوی هارد دستگاه و کافی نبودن ظرفیت رم نیز از جمله دلایل هنگ کردن لپ تاپ است . خرابی رم معمولا با نداشتن تصویر خودش را نشان میدهد ، هنگ کردنی که مسبب آن رم باشد ، معمولا به خاطر کم بودن ظرفیت کش رم میباشد که با سبک کردن یا ری استارت کردن لپ تاپ مشکل برطرف می شود . در مواقعی مشاهده میکنید که درایوی که سیستم عامل خود را بر روی آن نصب کردید از نظر حجمی پر شده است ، در این مواقع هم لپ تاپ شما کند خواهد شد ، برای برطرف کردن این مشکل باید درایو خود را سبک کنید . خرابی هارد دیسک هم میتواند در هنگ کردن سیستم شما تاثیر گزار باشد به خصوص در هنگام نصب سیستم عامل .

دلایل دیگر هنگ کردن لپ تاپ

عمل نکردن فن لپ تاپ و داغ شدن CPU نیز می‌تواند از دلایل هنگ کردن لب تاپ باشد . همچنین یکی دیگر از موارد هنگ کردن لپ تاپ به دلیل بدسکتور گرفتن هارد دستگاه می باشد . زمانی که دستورات اجرایی برای دستگاه زیاد می شود ، CPU برای اجرای این دستورات بسیار سریع عمل میکند ، اگر بتواند با سرعت زیاد دستورات را رسیدگی کند ، سیستم دچار هنگی نمیشود و فقط چیپ ست داغ میکند ، حال اگر نتواند به تمامی دستورات رسیدگی کند در اصطلاح گیج میشود و دستگاه هنگ میکند و دستگاه شما ری استارت می شود ، در صورتی که به CPU فشار زیادی وارد شود ممکن است حرارت بالا برود و چیپ ست از بین برود ، به همین دلیل برنامه های خود را درست و به موقع باز کنید و نرم افزار های سنگین را سعی کنید به تنهایی RUN کنید . در هر صورت سعی کنید فعالیتی را انجام دهید که به سیستمتان فشار وارد نشود ، اگر کارهای سنگین انجام میدهید ، بهتر است سیستم مورد نیاز با فعالیتتان را تهیه کنید .

بیشتر بدانید : همه چیز درباره CPU

مشکلات نرم‌افزاری
۲. مشکلات نرم‌افزاری

اگر لپ تاپ دچار مشکل هنگ کردن می باشد ، ممکن است این مشکل از برخی نرم‌افزارها و یا شیوه اجرا کردن آن ها باشد. در ادامه مقاله علت هنگ کردن لپ تاپ قصد داریم به اساسی ترین مشکلات نرم‌افزاری که موجب هنگ کردن سیستم می‌شوند بپردازیم.

توجه داشته باشید که اگر لپ تاپ کند شده و یا در یک صفحه متوقف شده ، ممکن است یک نرم‌افزار با سیستم شما همخوانی نداشته باشد . در این صورت با حذف یا تغییر این نرم افزار مشکل هنگ کردن لب تاپ شما حل می‌شود . در زیر برخی مشکلات نرم افزاری آورده شده است که شما می‌توانید هریک از آنها بررسی کنید و مشکل لپ تاپ خود را برطرف کنید .

اجرا کردن همزمان تعداد زیادی برنامه

اگر با مشکل هنگ کردن لپ تاپ مواجه هستید ، ممکن است به این دلیل باشد که در حال انجام کار با چند برنامه مختلف می‌باشید . اجرا کردن همزمان برنامه‌ها ، نقش زیادی در کند کار کردن لپ تاپ و هنگ کردن آن دارد. این موضوع سبب می‌شود به CPU فشار بیشتری وارد شود . برای رهایی از کند شدن سیستم ، برنامه‌ها را به صورت معقول اجرا کنید و تعداد برنامه‌های در حال اجرا را کاهش دهید.

ویروسی شدن و نداشتن آنتی ویروس مناسب

کند شدن لب تاپ و پایین آمدن سرعت آن در هنگام اجرای برنامه‌ها ممکن است نشان دهنده ویروسی شدن لپ تاپ باشد . اگر بر روی سیستم ، آنتی ویروس مناسبی نصب نشده باشد، احتمال ویروسی شدن لپ تاپ افزایش می‌یابد و در نتیجه هنگ می‌کند . برای حل این مشکل باید یک آنتی ویروس قدرتمند نصب کنید و اقدام به تعویض ویندوز و بلافاصله نصب آنتی ویروس کرد .

اگر در لپ تاپ خود دو آنتی ویروس نصب کرده‌اید باید بدانید که این موضوع از جمله دلایل هنگ کردن لپ تاپ است . نصب دو آنتی ویروس روی یک ویندوز باعث هنگ کردن سیستم می‌شود . برای رهایی از این مشکل باید ویندوز را در حالت safe mode اجرا کرد . برای این کار سیستم را ری استارت و سپس کلید f8 را بزنید .

یکپارچه سازی ویندوز

گاهی کاهش سرعت لپ تاپ به خاطر از هم گسیختگی و بهم ریختگی اطلاعات ذخیره شده روی هارد دیسک است . توجه کنید که تا زمانی این از هم گسیختگی زیاد نباشد، سیستم هنگ نمی‌کند ، اما هنگامی که اطلاعات به طور کامل به هم ریخته باشند لپ تاپ هنگ می‌کند و نیاز به دیفرگ کردن دارد . سعی کنید همیشه اطلاعاتتان را بر روی درایوی به جز درایوری که محل نصب ویندوز است ، ذخیره کنید . سعی کنید یک هارد دیسک اکسترنال تهیه کنید و اطلاعات غیر قابل استفاده را درون آن منتقل کنید ، با این کار هم از اطلاعات خود بکاپ تهیه کرده اید و در صورتی که اطلاعاتتان از سیستم پاک شود میتوانید از بکاپ خود استفاده کنید و همینطور از جمع شدن اطلاعات غیر ضروری در لپ تاپ خود و هنگ کردن سیستم خود جلوگیری میکنید .

بیشتر بدانید : رفع مشکل کندی ویندوز

مشکل رجیستری ویندوز

مشکل رجیستری ویندوز

رجیستری جایی است که تنظیمات نرم‌افزارها و سخت‌افزارها در سیستم‌عامل ویندوز به ثبت می‌رسند . وجود مشکلاتی در رجیستری یکی از دلایل هنگ کردن لپ تاپ است . اگر کند شدن لپ تاپ به دلیل ریجستری ویندوز باشد باید ویندوز را عوض کرد و یا با استفاده از نرم افزارهای بهینه سازی رجیستری ، آن را تعمیر کرد . علاوه بر آن کشور ایران کشوری است که عهدنامه کپی رایت را امضا نکرده است و همینطور تحریم ها هم سبب شده که کشور های تولید کننده نرم افزار ، نرم افزار ها را با لایسنس اصلی به کشور ایران ندهند و به همین دلیل تمامی نرم افزار ها در ایران به صورت هک شده در اختیار کاربران قرار میگیرند ، مگر اینکه شرکت هایی به صورت طرف قرارداد با شرکت های خارجی بتوانند تعدادی را برای فروش با لایسنس اصلی وارد کنند .

راه حل های کاربردی برای رفع هنگ کردن لپ تاپ

1- هنگامی که فکر می کنید لپ تاپ شما هنگ کرده است ، به سیستم خود چند دقیقه مهلت دهید . شاید سیستم شما در ظاهر هنگ کرده باشد اما در واقعیت فقط سرعت آن کاهش داشته است یا در حال پردازش یک کار پیچیده و زمان بر می باشد .

2- اگر کامپیوتر شما قفل شده است ، باید مجددا آن را راه اندازی کنید اما در ابتدا بهتر است بررسی کنید که دکمه Caps Lock خاموش و روشن می شود . اگر چراغ آن خاموش و روشن نشد لپ تاپ شما قفل شده است .

3- اگر کامپیوتر به دکمه Caps Lock پاسخ می دهد به معنی آن است که ویندوز مشکلی ندارد . در این حالت تنها کافی است دکمه‌های Ctrl + Alt + Del را با هم فشار دهید تا پنجره Task Manager باز شود .

سپس بعد از باز شدن این پنجره، برنامه‌ای را که پاسخ نمی‌دهد و باعث هنگ کردن کامپیوتر شده است را انتخاب کرده و گزینه End Task را انتخاب کنید، این عمل کامپیوتر را از حالت قفل خارج می کند. بعد از انتخاب End Task ، حدود ۱۰ الی ۲۰ ثانیه زمان لازم است تا برنامه بسته شود .

4- اگر هیچ کدام از روش هایی که در موارد بالا برای شما کاربر عزیز بیان شد پاسخگو نبود ، باید کامپیوتر خود را ریستارت کنید . بعد از خاموش کردن کامپیوتر چند ثانیه صبر کنید و سپس آن را روشن کنید . در زمان راه اندازی کامپیوتر ممکن است با صفحه ای مواجه شوید و از شما سوال می کند که آیا به صورت عادی راه اندازی شود. حالت عادی را انتخاب کنید و حتما دقت کنید که ویندوز در حالت امن به درستی راه اندازی می شود .

کانون آرسده در تلاش است با بالا بردن سطح دانش و آگاهی شما بتواند اعتماد شما را جلب کرده تا درصورت بروز مشکل بیشتر بتوانید به این کانون اعتماد کنید و ما نیز با به کارگیری تخصص خود بتوانیم رضایت شما مشتری عزیز را بدست آوریم .

امیدواریم از مقاله علت هنگ کردن لپ تاپ نهایت استفاده را برده باشید .

بهتر است مقالات ما را مطالعه کنید

لیست خرابی لپ تاپ براساس برند

لیست خرابی لپ تاپ براساس برند

/
لیست خرابی لپ تاپ براساس برند دلایل خرابی لپ تاپ چیست ؟ با این …
تاریخچه ساخت لپ تاپ تا کنون

تاریخچه ساخت لپ تاپ تا کنون

/
تاریخچه ساخت لپ تاپ تا کنون لپ تاپ ها جزء سیستم هایی است که ب…
ارزان ترین لپ تاپ ۲۰۲۱
بهترین مدل لپ تاپ برای گیمر
جدیدترین لپ تاپ های سال 2021
تفاوت ویندوز اورجینال با کرک شده
چگونگی آپدیت ویندوز
چگونگی ارتقا کارت گرافیک لپ تاپ
مجازی سازی سرورها
تعمیرات لپ تاپ سامسونگ Samsung
تعمیرات لپ تاپ توشیبا Toshiba
تعمیرات لپ تاپ سونی sony
تعمیرات لپ تاپ لنوو Lenovo
تعمیر لپ تاپ فوجیتسو fujitsu
تعمیرات لپ تاپ دل
تعمیرات لپ تاپ ایسوس
تعمیرات لپ تاپ ایسر
تعمیرات لپ تاپ HP
تعمیرات لپ تاپ
تاریخچه ساخت لپ تاپ
تعمیرات تاچ پد لپ تاپ
تعمیر و تعویض اسپیکر لپ تاپ
تعمیر و تعویض USB لپ تاپ
تاچ پد لپ تاپ
تعمیر فیش روی لپ تاپ
تعمیر فلت لپ تاپ
تعمیر آداپتور لپ تاپ
پورت USB C لپ تاپ
تعمیر و تعویض تاچ پد لپ تاپ
تعمیر و تعویض برد لپ تاپ
تعمیر و تعویض باتری لپ تاپ
تعمیر و تعویض LCD لپ تاپ
تعمیر و تعویض LED لپ تاپ
تعویض ای سی پروگرامر لپ تاپ
تعویض فن لپ تاپ
تعمیر و تعویض هایولتاژ لپ تاپ
تعمیر و تعویض لولای لپ تاپ
تعمیر و تعویض کیبورد لپ تاپ
تفاوت لپ تاپ و اولترابوک چیست
تفاوت الترابوک ها و نت بوک ها و تبلت ها
تعویض لولای لپ تاپ
تعویض کارت شبکه لپ تاپ
تعویض چیپ لپ تاپ
خرابی برد لپ تاپ
خرابی LCD لپ تاپ
خازن ها
حسگر اثر انگشت لپ تاپ
چرا باید ویندوز را آپدیت کرد
دلایل شارژ نشدن باتری لپ تاپ
دلایل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ
داغ شدن لپ تاپ
خیس شدن لپ تاپ
خطرات اشعه لپ تاپ
ریختن مایعات بر روی لپ‌تاپ
ریبال کردن چیپ
روشن نشدن لپ تاپ
رفع مشکل کندی ویندوز
روش رفع مشکل بلو اسکرین BSOD
کلیدهای ورود به بایوس Bios
کارت گرافیک چیست
علت هنگ کردن لپ تاپ
علت روشن نشدن وایرلس در ویندوز
سرسخت ترین لپ تاپ های 2019
معرفی بهترین لپ تاپ های تجاری
معایب اتصال دائم شارژر به لپ تاپ
 مشکلات نرم افزاری لپ تاپ
مراحل نصب ویندوز seven 7
لپ تاپ هایی با بیشترین عمر باتری
ویژگی های ویندوز ۱۰ بر روی لپ تاپ ها
نمودار خرابی لپ تاپ ها
نصب درایور روی انواع ویندوز
تعویض ال سی دی لپ تاپ
بهم ریختن ساعت و تاریخ لپ تاپ
بهترین لپ تاپ های سال 2019
بهترین برند های لپ تاپ
آپدیت کردن ویندوز 7
معرفی انواع رم لپ تاپ
امنیت شبکه های کامپیوتری
اکتیو کردن ویندوز 10
افزایش طول عمر باتری‌های لپ‌ تاپ
اشتباهات رایج در خرید لپ تاپ
LED لپ تاپ

LED لپ تاپ

/
مادربرد Motherboard چیست
قطعات الکترونیکی
CPU چیست ؟؟؟

CPU چیست

/
بایوس Bios چیست ؟
ابزار و تجهیزات تعمیرات لپ تاپ
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها