توجه داشته باشید

شما میتوانید در صورت وجود مشکل خارج از تایم کاری مجموعه در پایین صفحه در قسمت ارسال دیدگاه مشکل خود را بیان کنید تا در اسرع وقت کارشناسان ما به آن رسیدگی کرده و در همان قسمت به شما راه حل رفع مشکل لپ تاپ را بیان کنند و در صورت امکان ، مشکل لپ تاپ شما را از راه دور برطرف کنند .

روشن نشدن لپ تاپ

روشن نشدن لپ تاپ

این اتفاق ممکن است برای هر دستگاهی رخ بدهد به گونه ای که لپ تاپ شما در هنگام فعالیت و به صورت یکدفعه دچار همچین مشکلی شده باشد و یا اینکه قبل از بروز خاموش شدن ، علائمی مانند کندی در سیستم ، ریستارت شدن ناگهانی سیستم و … را در سیستم خود مشاهده کرده اید .

در مقاله روشن نشدن لپ تاپ قصد داریم راه حل هایی را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید حد امکان این مشکل را در منزل خود برطرف کنید و دیگر نیازی به رفتن به سراغ متخصصین نباشد . در ابتدا کانون آرسده قصد دارد شما را با توصیه های معمولی آشنا سازد که می تواند باعث روشن نشدن لپ تاپ شود .

بررسی منبع ولتاژ لپ تاپ

بررسی منبع برق لپ تاپ

لپ تاپ ها از دو طریق برق و باتری می توانند انرژی خود را تامین کنند که به مرور زمان با برخی اشتباهات مانند خارج نکردن به موقع شارژر لپ تاپ و همچنین شارژ تعداد بالا لپ تاپ در طول روز و… ممکن است عمر باتری لپ تاپ را به بیشترین میزان ممکن کاهش دهد و دیگر بازدهی و عملکرد لازم و کافی برای روشن شدن نداشته باشد .

اگر لپ تاپ شما بدون باتری روشن می شود ، بیانگر این نکته است که باتری لپ تاپ شما شارژ ندارد یا اگر از شارژ داشتن آن اطمینان دارید ، این امکان وجود دارد که به درستی شارژ نشده باشد یا مشکل کم شارژ شدن و خالی شدن سریع را داشته باشد . اگر لپ تاپ شما باتری متحرک ندارد ، موارد بعدی را نیز می توانید بررسی کنید . اگر حدس می زنید ، باتری مشکل دارد ، آن را به متخصصین در این امر بسپارید تا به حل این مشکل بپردازند .

در ابتدا باتری لپ تاپ را خارج کنید ، سپس شارژر را به آن وصل کرده و اجازه دهید تا چند دقیقه از مدت زمان اتصال برق مستقیم به لپ تاپ بگذرد. سپس دکمه پاور را بزنید و اگر لپ تاپ روشن شد نشان دهنده آن می باشد که مشکل از باتری شما می باشد . اما این امکان نیز وجود دارد که این مشکل از باتری لپ تاپ شما نباشد و مشکل اصلی از سیم شارژر باشد که به دلیل نگهداری نامناسب ، دچار قطع و وصلی شده است . به همین دلیل اگر روش اول پاسخگو نبود ، می توان مشکل را به کابل شارژر لپ تاپ ارتباط داد .

بررسی دقیق لپ تاپ

اگر روش بالا تاثیری بر رفع مشکل لپ تاپ شما نداشت ، ممکن است مشکل از بخش دیگر لپ تاپ شما باشد . دکمه پاور را فشار دهید و بعد از فشردن آن ، لپ تاپ را تا نزدیکی گوش خود بالا بیاورید تا از صحت و سلامت فن آن باخبر شوید . اگر فن به همراه چراغ های کناری روشن بودند، می توان حدس زد که مشکل از صفحه نمایش لپ تاپ شما می باشد .

بیشتر پردازنده های لپ تاپ دارای محافظ حرارتی هستند که در صورت بیش از حد گرم شدن لپ تاپ ، آن را خاموش می کنند و تا زمانی که لپ تاپ خنک نشود مانع از روشن شدن آن می شوند. اگر لپ تاپ شما حین کار خاموش شده است و دیگر روشن نمی شود یا آن را برای مدتی روی بالش یا تخت یا هر سطح نرم دیگر قرار داده اید ، به این نکته مهم توجه کنید.

اطمینان حاصل کنید که دریچه های لپ تاپ و فن آن مسدود نشده باشد و هوای گرم جایگزین هوای مطلوب و مورد نیاز دستگاه نشده باشد ، اگر عملیات تهویه به درستی انجام نمی شود در اسرع وقت فن آن را تعویض کنید زیرا یک فن معیوب همیشه دردسرساز خواهد بود ، پس قبل از روشن کردن دوباره لپ تاپ آن را حتما خنک نگه دارید . گرمای بیش از حد به برد لپ تاپ آسیب می رساند . بهتر است تا انتهای مقاله روشن نشدن لپ تاپ ما را همراهی کنید .

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فن لپ تاپ میتوانید اینجا کلیک کنید .

صفحه نمایش را بررسی کنید

تلاش کنید تمامی صفحه نمایش های خارجی مانند مانیتور ، پروژکتور و … را جدا کنید تا اطمینان حاصل کنید که مانع از بالا آمدن ویندوز و روشن شدن لپ تاپ نمی شود . اگر چراغ پاور روشن می شود و می توانید صدای فن ها یا هارد دیسک را بشنوید اما روی صفحه نمایش هیچ تصویری وجود ندارد ، توصیه می کنم نور اتاق را تیره کنید و اطمینان حاصل کنید که آیا که تصویری روی صفحه نمایش نشان داده می شود ؟ گاهی اوقات اشکال در صفحه نمایش و تصویر ندادن آن باعث می شود که فکر کنیم لپ تاپ روشن نمی شود .

استفاده از حالت سیف مود در ویندوز

از حالت سیف مود استفاده کنید

اگر شما نمی توانید بوت کردن لپ تاپ را انجام دهید ، این امکان وجود دارد که بتوانید به حالت Safe Mode دسترسی پیدا کنید پس در این مرحله دکمه f8 را فشار دهید تا لپ تاپ شما راه اندازی شود و منوی ارائه شده برای راه اندازی حالت ایمن یا همان Safemode را دریافت کنید .

اگر شما بتوانید به حالت سیف مود دسترسی پیدا کنید می توانید هر تغییری که باعث روشن نشدن لپ تاپ شما شده است را به حالت قبل برگردانید و یا نام کاربری که خراب شده است را با یک حساب کاربری جدید عوض کنید . اگر گزینه ای برای تعمیر لپ تاپ تان پیش روی شماست از آن استفاده کنید .

احتمال مشکل داخلی را نیز در نظر بگیرید

اگر هیچ کدام از مشکلات گفته با منبع تغذیه، باتری و یا گرمای بیش از حد نداشته باشید ، ممکن است یک بخش داخلی خراب باعث ایجاد چنین مشکلی باشد مشکل شود . در حقیقت یک مادربرد شکسته یا آسیب دیده ، مدارهای شارژر آسیب دیده، کارت گرافیک معیوب ، RAM یا مشکلات نرم افزاری هم در بروز مشکل روشن نشدن لپ تاپ مقصر هستند . برق استاتیک نیز ممکن است علت آسیب باشد . اگر این امکان را می دهید که یکی از بخش های داخلی این مشکل را ایجاد می کند و بهتر است لپ تاپ خود را برای تعمیر پیش تعمیرکار مناسب ببرید تا مشکل شما را برطرف کند .

امیدواریم مقاله روشن نشدن لپ تاپ برای شما مفید بوده باشد . کانون آرسده با سابقه و آگاهی که در زمینه لپ تاپ دارد در خدمت شماست تا در صورت هر گونه مشکل بیشتر یا سوال به این کانون اعتماد کرده و مشکل دستگاه خود را با ما در میان بگذارید .

بهتر است مقالات ما را مطالعه کنید

لیست خرابی لپ تاپ براساس برند

لیست خرابی لپ تاپ براساس برند

/
لیست خرابی لپ تاپ براساس برند دلایل خرابی لپ تاپ چیست ؟ با این …
تاریخچه ساخت لپ تاپ تا کنون

تاریخچه ساخت لپ تاپ تا کنون

/
تاریخچه ساخت لپ تاپ تا کنون لپ تاپ ها جزء سیستم هایی است که ب…
ارزان ترین لپ تاپ ۲۰۲۱
بهترین مدل لپ تاپ برای گیمر
جدیدترین لپ تاپ های سال 2021
تفاوت ویندوز اورجینال با کرک شده
چگونگی آپدیت ویندوز
چگونگی ارتقا کارت گرافیک لپ تاپ
مجازی سازی سرورها
تعمیرات لپ تاپ سامسونگ Samsung
تعمیرات لپ تاپ توشیبا Toshiba
تعمیرات لپ تاپ سونی sony
تعمیرات لپ تاپ لنوو Lenovo
تعمیر لپ تاپ فوجیتسو fujitsu
تعمیرات لپ تاپ دل
تعمیرات لپ تاپ ایسوس
تعمیرات لپ تاپ ایسر
تعمیرات لپ تاپ HP
تعمیرات لپ تاپ
تاریخچه ساخت لپ تاپ
تعمیرات تاچ پد لپ تاپ
تعمیر و تعویض اسپیکر لپ تاپ
تعمیر و تعویض USB لپ تاپ
تاچ پد لپ تاپ
تعمیر فیش روی لپ تاپ
تعمیر فلت لپ تاپ
تعمیر آداپتور لپ تاپ
پورت USB C لپ تاپ
تعمیر و تعویض تاچ پد لپ تاپ
تعمیر و تعویض برد لپ تاپ
تعمیر و تعویض باتری لپ تاپ
تعمیر و تعویض LCD لپ تاپ
تعمیر و تعویض LED لپ تاپ
تعویض ای سی پروگرامر لپ تاپ
تعویض فن لپ تاپ
تعمیر و تعویض هایولتاژ لپ تاپ
تعمیر و تعویض لولای لپ تاپ
تعمیر و تعویض کیبورد لپ تاپ
تفاوت لپ تاپ و اولترابوک چیست
تفاوت الترابوک ها و نت بوک ها و تبلت ها
تعویض لولای لپ تاپ
تعویض کارت شبکه لپ تاپ
تعویض چیپ لپ تاپ
خرابی برد لپ تاپ
خرابی LCD لپ تاپ
خازن ها
حسگر اثر انگشت لپ تاپ
چرا باید ویندوز را آپدیت کرد
دلایل شارژ نشدن باتری لپ تاپ
دلایل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ
داغ شدن لپ تاپ
خیس شدن لپ تاپ
خطرات اشعه لپ تاپ
ریختن مایعات بر روی لپ‌تاپ
ریبال کردن چیپ
روشن نشدن لپ تاپ
رفع مشکل کندی ویندوز
روش رفع مشکل بلو اسکرین BSOD
کلیدهای ورود به بایوس Bios
کارت گرافیک چیست
علت هنگ کردن لپ تاپ
علت روشن نشدن وایرلس در ویندوز
سرسخت ترین لپ تاپ های 2019
معرفی بهترین لپ تاپ های تجاری
معایب اتصال دائم شارژر به لپ تاپ
 مشکلات نرم افزاری لپ تاپ
مراحل نصب ویندوز seven 7
لپ تاپ هایی با بیشترین عمر باتری
ویژگی های ویندوز ۱۰ بر روی لپ تاپ ها
نمودار خرابی لپ تاپ ها
نصب درایور روی انواع ویندوز
تعویض ال سی دی لپ تاپ
بهم ریختن ساعت و تاریخ لپ تاپ
بهترین لپ تاپ های سال 2019
بهترین برند های لپ تاپ
آپدیت کردن ویندوز 7
معرفی انواع رم لپ تاپ
امنیت شبکه های کامپیوتری
اکتیو کردن ویندوز 10
افزایش طول عمر باتری‌های لپ‌ تاپ
اشتباهات رایج در خرید لپ تاپ
LED لپ تاپ

LED لپ تاپ

/
مادربرد Motherboard چیست
قطعات الکترونیکی
CPU چیست ؟؟؟

CPU چیست

/
بایوس Bios چیست ؟
ابزار و تجهیزات تعمیرات لپ تاپ
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها