توجه داشته باشید

شما میتوانید در صورت وجود مشکل خارج از تایم کاری مجموعه در پایین صفحه در قسمت ارسال دیدگاه مشکل خود را بیان کنید تا در اسرع وقت کارشناسان ما به آن رسیدگی کرده و در همان قسمت به شما راه حل رفع مشکل لپ تاپ را بیان کنند و در صورت امکان ، مشکل لپ تاپ شما را از راه دور برطرف کنند .

تفاوت الترابوک ها و نت بوک ها و تبلت ها

تفاوت الترابوک ها و نت بوک ها و تبلت ها

در مطلب تفاوت الترابوک ها و نت بوک ها و تبلت ها میخواهیم راجبه هرکدام از این کالاهای دیجیتال اطلاعاتی را در اختیار شما کاربران گرامی قرار دهیم پس تا انتهای مطلب تفاوت الترابوک ها و نت بوک ها و تبلت ها با ما همراه باشید .

تبلت چیست ؟؟

تبلت چیست ؟؟

تبلت ها لوح های سبکی هستند که قابلیت حمل و نقل دارند و سیستم عامل های آنها با کامپیوتر های خانگی و لپ تاپ ها متفاوت می باشد . از نظر سایزی از گوشی های هوشمند بزرگتر و از لپ تاپ ها کوچکتر می باشند . در ابعاد مختلف از ۷ اینچ تا ۱۱ اینچ می باشند . و اتصالات آن ها با بلوتوث و به صورت بدون سیم یا همان وایرلس انجام می شود . همچنین کیبورد و موس ندارند و برای استفاده از آنان باید دستور را با انگشت به صفحه ی نمایش داده تا هدف مورد نظر انجام بگیرد . برند های مختلفی در ساخت این نوع تکنولوژی فعالیت میکنند که از موفق ترین این شرکت ها میتوان به شرکت های APPLE با سیستم عامل IOS و شرکت SAMSUNG با سیستم عامل اندروید اشاره کرد . از برند ایسوس و لنوو میتوان به عنوان برند های برتر دیگر در ساخت این تکنولوژی نام برد .

نت بوک چیست ؟؟

نت بوک چیست ؟؟

در واقع میتوان گفت که نت بوک ها نسل جدیدی از لپ تاپ ها می باشد که در وزن و حجم کمتریدارند و بیشتر به علت کم حجم بودن و سبک بودنشان مورد توجه قرار گرفته اند . این سیستم ها معمولا برای انجام کارهای سبک مانند تایپ کردن ، گشت و گزار در اینترنت و … مورد استفاده قرار میگیرند و این سیستم ها پاسخگوی نرم افزار های سنگین نمی باشند . البته امروزه با پیشرفت تکنولوژی ، پردازنده های قوی تری برای این سیستم ها طراحی شده است و در کل این سیستم ها ارتقاء پیدا کرده و تا حدی پاسخگوی بازی و نرم افزار های سنگین می باشند . ولی در کل بهتر است از سیستم های خانگی و لپ تاپ ها برای بازی و یا استفاده از نرم افزار های قوی استفاده کرد . نت بوک ها در بازار به فراوانی یافت میشود و از پایه قیمت ۸۰۰ هزارتومان به بالا در سایز ها و برندهای مختلف موجود است . از برند های برتر در زمینه ی تولید نت بوک میتوان به شرکت های APPLE ، LENOVO ، ASUS و … اشاره کرد . در ادامه ی مطلب تفاوت الترابوک ها ، نت بوک ها و تبلت ها میتوان به کارایی آسان در کنار قیمت مناسب و معقول و همچنین راحتی حمل و نقل این سیستم ها اشاره نمود که این خود ویژگی های خوبی برای یک سیستم خوب می باشد . بهتر است به ادامه ی مطلب تفاوت الترابوک ها و نت بوک ها و تبلت ها توجه فرمایید .

آلترابوک یا اولترابوک چیست ؟؟

آلترابوک یا اولترابوک چیست ؟؟

دسته ی جدیدی از کامپیوتر ها هستند که بین لپ تاپ ها و تبلت ها قرار گرفته اند و با نام آلترابوک وارد بازار شده اند . این سیستم ها دارای سخت افزاری قوی و پیشرفته ای هستند که از این نظر به لپ تاپ ها شبیه هستند و ظاهر بسیار شیک و ساده در کنار ظرافت و زیبایی ، این دسته از کامپیوتر ها را از بقیه ی سیستم ها جدا کرده است . همچنین سخت افزار این سیستم ها بسیار قدرتمند و پیشرفته می باشد زیرا تمامی قطعات این سیستم ها را با کمترین حجم ممکن و بیشترین قدرت و بازدهی تولید میکنند و از آنجایی که ظرافت و زیبایی خاصی دارند ، بیشتر مورد توجه کاربران قرار گرفته اند و نطر افراد بسیاری را به خود جلب کرده است .

ولی باید بدانید که این نوع از کامپیوتر ها قیمت بالایی دارند ولی اگر توان مالی داشته باشید ، بعد از نوت بوک های اپل ، بهترین گزینه می باشند . علاوه بر آن هارد مورد استفاده در این سیستم ها SSD می باشد چرا که علاوه بر حجم کم ، سرعت بسیار بالایی دارد و مناسب کانفیگ های قوی می باشد . همچنین این هارد ها نسبت به هارد های HDD مقاومت حفظ اطلاعات بیشتری دارد .

مقایسه این سه محصول با یکدیگر

اگر بخواهیم به طور کلی این سه محصول را مورد بررسی قرار دهیم ، بهتر است بگوییم که برای انجام کارهای سبک و ارسال ایمیل و برقراری ارتباط در شبکه های اجتماعی و انجام یک سری بازی های سبک و وقت پر کن در مواقع بیکاری و راحتی در حمل و نقل و گرفتن عکس و همچنین جستجو در سطح اینترنت گزینه ی بسیار خوبی می باشد چراکه تمامی کارهای سطحی و روز مره را به خوبی انجام می دهد و سبک بودن آن خود یک مزیت در راستای حمل و نقل کردن این کالای دیجیتال می باشد . بعضی از این تبلت ها امکان برقراری تماس تلفنی را نیز دارند و این یعنی قابلیت پشتیبانی از سیم کارت را دارند و با آن میتوان مانند تلفن همراه صحبت کرد و این ویژگی در بعضی از تبلت ها دیده می شود . توجه داشته باشید که تبلت ها به هیچ وجه نمیتوانند جایگزین تلفن های همراه شوند چراکه اصلی ترین قابلیت تلفن همراه ، برقراری تماس می باشد ولی تبلت ها اگر هم قابلیت ساپورت سیم کارت را داشته باشند ، از آنها نمیتوان به عنوان وسیله ی برقراری ارتباط تلفنی استفاده کرد چرا که سایز بزرگی دارد و نمیتوان آنها را به راحتی روی گوش قرار داد . البته در این موارد هم میتوان از هندزفری استفاده کرد ، ولی به دلیل راحتی کار با گوشی های هوشمند ، این گزینه در اولویت است .

از طرفی دیگر نت بوک ها که با پیشرفت تکنولوژی پا به عرصه ی بازار جهانی گذاشتند و مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته اند ، اغلب برای انجام کار های سبک و فعالیت های سبکی که با تبلت ها و گوشی های هوشمند نمیتوان آنها را انجام داد ، استفاده می شود . اغلب برای انجام کار های اداری ، حسابداری و … استفاده می شود . همچنین به دلیل سبک تر بودن این دستگاه ها نسبت به لپ تاپ ها ، حمل و نقل راحت تری دارند و حمل و نقل آن برای کاربران ازار دهنده نمی باشد . توجه داشته باشید که از نت بوک ها نمیتوان برای انجام فعالیت های سنگین استفاده کرد و منظور از فعالیت های سنگین ، اجرای نرم افزار های گرافیکی قوی مثل ۳Dmax و … یا بازی های سنگین با گرافیک های بسیار قوی می باشد .

نوجه داشته باشید

همانطور که در اوایل مطلب تفاوت الترابوک ها و نت بوک ها و تبلت ها گفته شد ، الترابوک ها سیستم هایی هستند که از سخت افزار لپ تاپ الهام میگیرند و ظرافت و زیبایی بسیار زیادی دارند و به نظر بنده شرکت های سازنده ی این سیستم ها تمامی تلاش خود را برای زیباسازی این محصول انجام داده اند و محصول بسیار زیبایی را خلق کرده اند .

الترابوک ها بسیار قوی می باشند و علاوه بر آن از سرعت بسیار زیادی برخوردار هستند که یکی از دلایل اصلی آن وجود هارد SSD در این دستگاه ها می باشد . این سیستم ها انواع بازی های قوی و نرم افزار ها را ساپورت میکنند . البته توجه داشته باشید که با این وجود قدرت آنها مثل PC ها نمی باشد و در هر صورت بهتر است که این فعالیت ها را با سیستم های خانگی انجام داد .

در کل سیستم های خوبی هستند با هزینه ی بالا ، اما اگر از نظر مالی مشکلی ندارید ، پس از macbook ، پیشنهاد ما به شما آلترابوک ها می باشد .

هدف از ارائه ی مطلب تفاوت الترابوک ها و نت بوک ها و تبلت ها آشنایی شما کاربران گرامی با این نوع سیستم ها می باشد . مجموعه ی آرسده امیدوار است که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد .

بهتر است مقالات ما را مطالعه کنید

لیست خرابی لپ تاپ براساس برند

لیست خرابی لپ تاپ براساس برند

/
لیست خرابی لپ تاپ براساس برند دلایل خرابی لپ تاپ چیست ؟ با این …
تاریخچه ساخت لپ تاپ تا کنون

تاریخچه ساخت لپ تاپ تا کنون

/
تاریخچه ساخت لپ تاپ تا کنون لپ تاپ ها جزء سیستم هایی است که ب…
ارزان ترین لپ تاپ ۲۰۲۱
بهترین مدل لپ تاپ برای گیمر
جدیدترین لپ تاپ های سال 2021
تفاوت ویندوز اورجینال با کرک شده
چگونگی آپدیت ویندوز
چگونگی ارتقا کارت گرافیک لپ تاپ
مجازی سازی سرورها
تعمیرات لپ تاپ سامسونگ Samsung
تعمیرات لپ تاپ توشیبا Toshiba
تعمیرات لپ تاپ سونی sony
تعمیرات لپ تاپ لنوو Lenovo
تعمیر لپ تاپ فوجیتسو fujitsu
تعمیرات لپ تاپ دل
تعمیرات لپ تاپ ایسوس
تعمیرات لپ تاپ ایسر
تعمیرات لپ تاپ HP
تعمیرات لپ تاپ
تاریخچه ساخت لپ تاپ
تعمیرات تاچ پد لپ تاپ
تعمیر و تعویض اسپیکر لپ تاپ
تعمیر و تعویض USB لپ تاپ
تاچ پد لپ تاپ
تعمیر فیش روی لپ تاپ
تعمیر فلت لپ تاپ
تعمیر آداپتور لپ تاپ
پورت USB C لپ تاپ
تعمیر و تعویض تاچ پد لپ تاپ
تعمیر و تعویض برد لپ تاپ
تعمیر و تعویض باتری لپ تاپ
تعمیر و تعویض LCD لپ تاپ
تعمیر و تعویض LED لپ تاپ
تعویض ای سی پروگرامر لپ تاپ
تعویض فن لپ تاپ
تعمیر و تعویض هایولتاژ لپ تاپ
تعمیر و تعویض لولای لپ تاپ
تعمیر و تعویض کیبورد لپ تاپ
تفاوت لپ تاپ و اولترابوک چیست
تفاوت الترابوک ها و نت بوک ها و تبلت ها
تعویض لولای لپ تاپ
تعویض کارت شبکه لپ تاپ
تعویض چیپ لپ تاپ
خرابی برد لپ تاپ
خرابی LCD لپ تاپ
خازن ها
حسگر اثر انگشت لپ تاپ
چرا باید ویندوز را آپدیت کرد
دلایل شارژ نشدن باتری لپ تاپ
دلایل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ
داغ شدن لپ تاپ
خیس شدن لپ تاپ
خطرات اشعه لپ تاپ
ریختن مایعات بر روی لپ‌تاپ
ریبال کردن چیپ
روشن نشدن لپ تاپ
رفع مشکل کندی ویندوز
روش رفع مشکل بلو اسکرین BSOD
کلیدهای ورود به بایوس Bios
کارت گرافیک چیست
علت هنگ کردن لپ تاپ
علت روشن نشدن وایرلس در ویندوز
سرسخت ترین لپ تاپ های 2019
معرفی بهترین لپ تاپ های تجاری
معایب اتصال دائم شارژر به لپ تاپ
 مشکلات نرم افزاری لپ تاپ
مراحل نصب ویندوز seven 7
لپ تاپ هایی با بیشترین عمر باتری
ویژگی های ویندوز ۱۰ بر روی لپ تاپ ها
نمودار خرابی لپ تاپ ها
نصب درایور روی انواع ویندوز
تعویض ال سی دی لپ تاپ
بهم ریختن ساعت و تاریخ لپ تاپ
بهترین لپ تاپ های سال 2019
بهترین برند های لپ تاپ
آپدیت کردن ویندوز 7
معرفی انواع رم لپ تاپ
امنیت شبکه های کامپیوتری
اکتیو کردن ویندوز 10
افزایش طول عمر باتری‌های لپ‌ تاپ
اشتباهات رایج در خرید لپ تاپ
LED لپ تاپ

LED لپ تاپ

/
مادربرد Motherboard چیست
قطعات الکترونیکی
CPU چیست ؟؟؟

CPU چیست

/
بایوس Bios چیست ؟
ابزار و تجهیزات تعمیرات لپ تاپ
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها